21 JUNI 2010

Idag är det 175 dagar kvar tills jag tar mitt pick och pack och flyttar till Skåne, till min nya stad Hjärup. Det känns väl lite vemodigt eftersom att jag vill både flytta och stanna kvar. Visst, det ska bli kul med nytt folk och ny omgivning, men jag kommer fortfarande att sakna Umeå, där jag växt upp och har mina kompisar och släkt.
Men som tur är så finns det både Flygplan och tåg, så 125 mil kan inte förstöra kontakten mellan oss.

Jag kommer ihåg att det var dagen innan jag fyllde 14 år, alltså mer än ett år sedan, som vi började prata om det här hemma. Men då var det ännu inte klart, utan bara diskutioner. Ett halvår senare var det bestämt, Vi ska flytta. Men planen var då till en annan stad som hette Dalby. Det blev komplikationer med husbygget så husen skulle inte alls bli klara till den tid vi hade tänkt. Så vi bytte hus, till ett mycket bättre, som låg i Hjärup. Där jag kommer att få alla flickors dröm. En Walk-in-closet!!!!!
Jag kommer även ihåg när jag berättade för mina kompisar att vi skulle flytta. Egentligen fick jag inte berätta det så tidigt men jag kunde inte hålla mig. Vi satt i matsalen och åt, och när jag berättade så fällde de några tårar, så söta! Haha.

Det var i början av 2009 som jag berättade det och det var ett och ett halvt år kvar. Nu är vi snart inne på år 2010 då det bara är ett halvår kvar. Tiden går nästan för fort...


Kommentarer
Postat av: Josefin

Alldeles för fort, fatta hur mycket jag kommer sakna dig Frida! <3

2009-12-29 @ 22:06:33
URL: http://www.jjosefin.devote.se
Postat av: maja

UHUHU½! jag håller med, 125 mil kan inte förstöra kontakten mellan oss. OCH JA, du kommer få alla flickors dröm. En Walk-in-closet!!!!! tagga komma till dig och va i den:] åh frida<3<3<3<3<3<3<3<3

2009-12-30 @ 02:38:20
URL: http://majalaja.blogg.se/
Postat av: modemix

GOTT NYTT ÅÅÅÅÅR! passar på att önska det nu ca 24 timmar i förväg för vem sitter vid datorn vid tolvslaget på självaste nyårsafton? svar: ingen! så jag hoppas att du får en jätte trevlig nyårsafton och ett sk*t bra 2010!

2009-12-31 @ 00:19:56
URL: http://modemix.blogg.se/
Postat av: maja

svar: hahah eller hur :D

2010-01-05 @ 00:51:13
URL: http://majalaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0