UMEÅ -----> LUND

[VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG]

Nu är det dags, idag går flyttbilen mot lund. Tiden har gått så sjukt fort, jag kom ihåg första gången vi pratade om det, det var dagen innan jag fyllde 14. Vi pratade om vår semester som vi skulle göra dit då jag sa på skoj; Kan vi inte flytta dit?
Senare den hösten var det bestämt, vi skulle flytta om två år.
Två år har nu gått, och nu ska jag lämna den stad jag har växt upp i och har alla mina kompisar. Det är blandade känslor. Självklart ska det bli riktigt roligt att komma till en ny stad där ingen vet vem man är. Men ändå att lämna allt känns lite jobbigt.

Det första jag kommer ihåg av umeå är mitt dagis Humlan. Jag kommer ihåg Stephanie, Anneli, Matilda, och Leo. Det var vi som lekte med varandra. Vi gjorde allt möjligt från leka mamma pappa barn till att klippa varandras hår.
Sen kom jag ihåg en gång i 6års/1an då vi skulle ha engelska lektion. Vår lärare lärde oss färgerna på engelska. När vi skulle lära oss färgen purple så drog jag och Matilda i våra kinder och sa det samtidigt, nu fattar jag inte det roliga men då tyckte jag att det var skitroligt.

Sen efter jag bytt skola från tomtebogård till sjöfruskolan så tappade jag såsmåning om kontakten med de.
Med det var då jag träffade Cicci. Jag träffade henne på inskolningen, hon vart min första kompis på den skolan. Cicci har jag asmånga minnen med, bra och dåliga. tex. En dag skulle vi göra en piczo (?) hemsida till henne. Vi höll på att göra bakgrunden då vi råkade sätta dit DEN HÄR flickans ansikte, och vi fick aldrig bort den. Haha ojojoj så jag skrattade.
Genom Cicci träffade jag också Vera, Sophie och Agnes. Det var vi som var ''gänget''. Vi hade verkligen roligt med varandra. Det jag kommer ihåg som starkast när vi allihop var med varnadra var när vi lekte med vattenballonger. Vi lekte doktorer och när de gick sönder begravde vi de i skogen. Haha söta vi var.

I slutet av femman började vi bråka om något och jag slutade plötsligt vara med de. Det var då jag började vara med de jag är med idag. Sofie, Alice och Josefin. De släppte in mig, och vi blev bra kompisar.
Efter femman började vi på ålidhemsskolan. Jag hamnade i Sofie, Alice och Josefins klass. 6C. Där lärde jag även känna Maja, Matilda, Maria, Jannike + alla andra. Vi har haft 4 helt underbara år! Just nu orkar jag faktiskt inte skriva om något specifikt minne, men jag har hundratals!
6-9an har varit de bästa åren i hela mitt liv!!!!

Som tur är så flyttar jag inte ensam, utan Maria ska också flytta till skåne, fast till Malmö. Och det kommer bara vara 14 minuter mellan oss! UNDERBART :D

Jag och maria

Kommentarer
Postat av: maja

haha jag dog typ av skratt av den där bilden på flickan XD

2010-06-17 @ 10:20:47
URL: http://majalaja.blogg.se/
Postat av: maja

Svar: Åhhhhhh, gummmannn(L) JA, jag ska komma ner till er!!!!! (kolla armen), hoppas de inte har gått bort:]..

2010-06-17 @ 10:23:28
URL: http://majalaja.blogg.se/
Postat av: Josefin

Saknar dig redan! <3

2010-06-17 @ 17:14:33
URL: http://www.jjosefin.devote.se
Postat av: Cicci

Hahaha åh Frida vi har fan sjuka minnen, alla bråk och allting också shiiet xD men hoppas du får det råbraa i skåne känns fett konstigt att du ska flytta ;o ><

2010-06-17 @ 17:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0